Länsi-Vantaan Vihreiden hallituksen jäsenet 2021

Vuosikokouksessa syksyisin kaikki jäsenemme valitsevat hallituksen jäsenet seuraavaksi vuodeksi.

Hallituksen tehtävänä on edistää yleiskokouksen vahvistaman toimintasuunnitelman mukaisesti yhdistyksen toimintaa. Yhdistykselle vahvistetaan myös vuosittain budjetti ja rahankäyttöä seuravaan tilinpäätösten avulla.

#Kuntavaalit2021 ehdokas Vantaan Kivistöstä.

Arto Mieskolainen, puheenjohtaja

Palvelumuotoilija, yrittäjä

Monikulttuurisuusasiain neuvottelukunta, jäsen
Myyrmäki-Kivistö kehittämistoimikunta, varajäsen

Olen 40-vuotias yksinyrittäjä sekä markkinoinnin ja asiakaskokemuksen ammattilainen Vantaan Kivistöstä

Vihreissä olen ollut jäsenenä jo yli kymmenen vuotta, sillä minä uskon siihen yhteiskuntaan jota me yhdessä olemme rakentamassa. Suomi, Eurooppa ja koko muu maailma ovat lähitulevaisuudessa suurten ja kipeiden muutosten edessä, eikä vain pelkästään johtuen ilmastomuutoksesta. Näissä muutoksissa pärjäävät ne yhteiskunnat, joissa tiekartta tulevaisuuteen on kunnossa. Suomessa Vihreä tiekartta on realistisin sekä kaikin puolin kestävin.

Kaiken poliittisen toiminnan ainoa tarkoitus on mielestäni varmistaa, että tämä pallo jää tuleville sukupolville paremmassa kunnossa kun mitä se oli omana aikanamme. Eikä pelkästään ilmaston osalta, vaan myös ihmisoikeuksien, yhdenvertaisuuden sekä turvallisen arjen osalta.

Mukanani tuon rohkeutta, yhteistyökykyä, näkemysellisyyttä sekä jämäkkyyttä päätöksentekoon.

Olen ehdolla kaupunginvaltuustoon ensi vuoden 2021 kuntavaaleissa.

Gurmann Saini, varapuheenjohtaja ja taloudenhoitaja

Gurmann ”Guru” Saini

vaikuttaja, kulttuurituottaja ja yrittäjä

Askisto

Minulle tärkeitä asioita ovat ihmisoikeudet, nuorten asiat, yhdenvertaisuus ja kulttuuri.

EU-asiat, ulkopolitiikka ja rauha pitävät minut myös aktiivisena.

Muutin Askistoon 8. luokkalaisena Itä-Vantaalta Länsimäestä. Lempparipaikkani ovat luonto ja kulttuuripaikat, jotka mahtuvat urbaaniin Länsi-Vantaaseen.

instagram.com/gurmannsaini
twitter.com/gurmannsaini
facebook.com/sainigurmann

Petra Miessmer, sihteeri

Restonomi, hostellijohtaja ja varavaltuutettu

Vapaala

Tärkeimpiä arvojani ovat avoimuus ja rehellisyys, kestävän kehityksen ja yhteisöllisyyden edistäminen sekä sivistys ja tasa-arvo. Uskon, että yhdessä tekemällä, vaikeistakin asioista avoimesti puhumalla ja kuplistamme ulos tulemalla voimme muuttaa maailmaa paremmaksi.

Politiikassa olen erityisen kiinnostunut taloudesta ja työllisyydestä, lastensuojelusta ja koulutuksesta sekä ympäristön suojelemisesta ja kestävästä kehityksestä.

Muutin Vantaan Tammistoon vuonna 2012. Nykyään asumme Vapaalassa kahden lapseni ja mieheni kanssa. Myyrmäen suuralue palveluineen ja lähimetsineen tuntuu kodilta, johon haluamme jäädä. Työskentelen Suomenlinnassa, joten toimiva joukkoliikenne on henkilökohtaisestikin minulle tärkeä asia.

Mirva Pajanne, Tapahtumat

Ohjaustyö

Hämeenkylän srk 1. varavaltuutettu, Tulkaa kaikki-liike.

Omaa arvomaailmaani kuvaavat sanat yhdenvertaisuus, tasa-arvoisuus ja avoimuus.

Haluan, että me kaikki olemme samalla viivalla.
Politiikkaan olen lähtenyt siksi, että haluan olla vaikuttamassa itselleni tärkeissä asioissa.
Erityisen lähellä sydäntäni ovat heikommassa asemassa olevat. Heidän asioitaan haluan olla painokkaasti edistämässä parempaan suuntaan.

Vantaalla on vielä paljon tehtävää, jotta saisimme hyvät ja toimivat sosiaali- ja terveyspalvelut.

Meillä Vantaalla on upeita viher- ja virkistysalueita sekä ainutlaatuisia lähimetsiä, näitä haluan vaalia ja kehittää vielä paremmiksi. Itselleni nämä alueet ovat tärkeitä, koska koen luonnon olevan rauhoittumisen ja palautumisen paikka. Luontokuvaus on minulle tärkeä harrastus.

Olen vantaalaistunut noin 7-vuotta sitten. Myyrmäen kautta löysin Pähkinärinteeseen ja olen viihtynyt hyvin. Vihreissä olen ollut jäsenenä noin 10-vuotta, josta noin 7-vuotta Länsi-Vantaan vihreissä.

Vihreänä olen mukana pysäyttämässä ilmastokriisiä

Mikko Korpela, jäsenvastaava

Tietotekniikan DI

Pähkinärinne

Olen maalla kasvanut, opintojen kaupungistama ihminen ja vantaalainen vuodesta 2012. Nautin tietojenkäsittelystä, retkeilystä ja kulttuurista kohtuullisina annoksina.

Max Mannola, tapahtumat

Rakennustekniikan DI, liikennesuunnittelun konsultti

Hallituksen nyk. rivijäsen, ent.pj 2018-2019

Martinlaakso

Vantaalainen vuodesta 2004, LäVin jäsen vuodesta 2009, Armon Vihreiden nyk. pj, Vantaalla luottamustoimia kirkossa ja ruotsinkielisissä toimikunnissa sekä yleiskaavatoimikunnassa (varana), aktiivi myös Tulkaa kaikki -liikkeessä.

Kestävä liikkuminen on ammatillisestikin ykkösteemani, jo ilmastonmuutoksen torjumisen vuoksi, mutta myös miellyttävämmän asuinympäristön kannalta. Kaikkialla se ei toimi yhtä hyvin kuin Martinlaaksossa ja Myyrmäessä. Joukkoliikenteen toimivuuden kannalta välttämätön asumisen tiivistäminen on tehtävä viisaasti, lähiluontoa säästäen. Ympäristönsuojelua on painotettava aina, sillä se on elintärkeää kaikkien tulevaisuudelle.

Sirpa ”Siru” Kauppinen

ympäristötekniikan M.Sc. kaupunginvaltuutettu ja valtuuston II varapuheenjohtaja.

Hämeenkylä

Olen ajanut mm. vanhusten kotipalvelun, hoivan ja kuntoutuksen parantamista, kaikille hyvää perusopetusta ja varhaiskasvatusta, poliitikkojen sidosten julkisuutta, sisäilmaongelmien ratkaisua, sujuvaa julkista liikennettä sekä lasten ja nuorten psykiatrian resursseja. Ilmastonmuutoksen torjunta tulee huomioida kaikessa päätöksenteossa.

Erityisen tärkeää ovat paikalliset lähimetsät ja polut sekä luonnon monimuotoisuus. Myös Myyrmäen katutaide ja kaikenlainen kulttuuri sykkii sielussa.

Pirjo Tuohimaa

Olen yhdistyksen konkari ja olen toiminut aiemmin Länsi-Vantaan Vihreiden puheenjohtajana vuosina 2015-2017. Minulle laulaminen sekä luonnossa liikkuminen ja siellä esimerkiksi sienestys on mielipuuhaa.

Kari Saari

Hallituksen varajäsen

Olen Kaivokselassa asuva 65-vuotias DI, joka eläköityi suuren kansainvälisen yrityksen tutkimusjohtajan työstä muutama vuosi sitten.  Rakastan luontoa ja varsinkin metsiä, joissa pyrin kulkemaan usein suunnistaen, hiihtäen tai marjoja ja sieniä poimien. Nykyisin käytän tarmoni vapaaehtoistyöhön, jolle onkin viime aikoina ollut kysyntää.

Pyrin Vantaalla vaikuttamaan mm. ikääntyneiden ihmisten hyvän elämän tukemiseen, lasten ja nuorten korkeatasoisen koulutuksen mahdollistamiseen ja lähiluonnon sekä luonnon monimuotoisuuden säilyttämiseen.